Renault Laguna 1.5 dci

Autor: Dragoş Băltăţeanu 02 iul. 2008 Test drive

Noul Renault Laguna a venit în România cu două motorizări diesel în ofertă: 1.5 dci 110 CP şi 2.0 dci 150 CP. Motorul mai puternic a fost pus la încercare în comparativul din numărul trecut. Acum am vrut să vedem ce poate motorul mai mic. Recunosc că am fost sceptic la început. Un motor de doar 1,5 litri pe o maşină de gabaritul Lagunei mi se părea prea puţin. Însă, după o săptămână alături de o Laguna gri 1.5 dci, mi-am schimbat părearea.

Motorul turbodiesel 1.5 dci le este bine cunoscut fanilor mărcii Renault, el regăsindu-se în diverse variante de putere pe modelele Clio şi Megane. Acum, Renault a decis să îl introducă şi pe modelul de clasă medie. Noua Laguna avea totodată nevoie de un propulsor entry-level în gama diesel, motorul de 1,5 înlocuind practic vechiul diesel de 1,9, care polua mai mult, era mai greu şi dezvolta aceeaşi putere. Propulsorul 1.5 dci de pe Laguna este capabil de 110 CP la 4.000 RPM şi 240 Nm la 2.000 RPM. Cutia de viteze e manuală şi are şase trepte.

Nu este un propulsor extrem de performant. Pentru a scoate totul din el, trebuie împins la limită într-o manieră nedemnă pentru un diesel. Însă este incredibil de silenţios şi de plăcut la utilizare, mai ales între 2.000 şi 4.000 RPM. Chiar şi de afară sunetul se aude plăcut, şuieratul turbinei fiind mai pregnant decât zgomotul specific motoarelor diesel. Performanţele oferite sunt decente mai ales în oraş, plusul reprezentându-l consumul foarte mic şi emisiile de CO2 de doar 138 g/km.

Renault Laguna 1.5 dci este unul dintre modelele Eco2, programul Renault de protecţie a mediului. Un alt aspect pozitiv: motorul de 1,5 este cu 40 kg mai uşor, ceea ce face din Laguna un automobil mai zvelt. În timpul testului nostru, care a a avut loc exclusiv în oraş, Laguna 1.5 dci a consumat între 8 şi 8,5 l/100 km. Am reuşit să parcurgem 442 km în acest interval, iar autonomia la finalul testului a fost de 250 km cu acelaşi plin de motorină. Practic, Renault Laguna 1.5 dci este, la această oră, una dintre cele mai economice alternative în clasa medie.

Ţinuta de drum e excelentă, iar interiorul nu mai are nimic de-a face cu ceea ne obişnuise Renault. Calitatea la interior se ridică acum la standarde aproape germane. Rămâne discutabil aspectul exterior, care însă, după o perioadă de acomodare, nu mai pare atât de ciudat. Preţul este un alt atu al modelului franţuzesc: 19.401 euro cu TVA pentru varianta standard. Trebuie doar să trecem peste complexul de a avea o maşină mare cu motor de 1.500 cmc.

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Tags:



Comentarii
Inchide